• Noutati legate de Masura 4.1.1.-Investitii in activitati productive

    Ministrul Investițiilor și Proiectelor Europene, Dan Vîlceanu a avut astăzi, 07.12.2021, o consultare cu mediul de afaceri privind ghidul solicitantului aferent măsurii 4.1.1. „Investiții în activități productive” prin care microîntreprinderile și firmele mici și mijlocii (IMM) vor putea obține fonduri europene reprezentând granturi pentru investiții.
    La sfârșitul consultării s-a emis un comunicat de presă prin care se fac unele precizări extrem de importante legate de lansarea apelului!
    Iată câteva noutăți ce ar putea fi incluse în Ghidul final:
    -O firmă va putea solicita un grant de investiție de cel mult 5 ori valoarea cifrei de afaceri pe care a înregistrat-o în anul 2019, iar departajarea se va face în baza unui sistem de evaluare, pe criterii obiective.
    -Din discuții s-a conturat modalitatea de evaluare și departajare a proiectelor care vor putea fi depuse de către beneficiarii în termen de 5 zile de la deschiderea apelul de finanțare.
    -Numărul minim de puncte pe care un proiect trebuie să îl obțină ca să fie eligibil pentru finanțare este de 70. 
    -În cazul în care vor exista proiecte cu punctaj egal, criteriile de departajare vor fi: 
    1.ponderea echipamentului tehnologic din valoarea totală a proiectului; 
    2.numărul locurilor de muncă nou create. 
    3.data și ora depunerii proiectului.
    -Valoarea minimă a unui proiect va fi de 50.000 euro și de maximum 1 milion de euro. 
    -În cadrul acestei măsuri, nu vor fi considerate cheltuieli eligibile achizițiile de proprietăți sau construcția de clădiri, ci doar amenajarea și modernizarea de spații. 
    -Valoarea totală a prezentei scheme de ajutor de stat va rămâne 358 milioane euro.

    Cei interesați de program trebuie să fie însă pe fază! Trebuie pregătite documentațiile cât mai urgent posibil! 

    Cei ce doresc o consultanță gratuită pentru evaluarea șanselor ne pot contacta la email: duplicomgrup@gmail.com, mobil 0761130399 sau accesând Formularul de contact  de pe site-ul nostru.

     

  • Actiunea 4.1.1 - Investitii in activitati productive, la start

    După cum v-am făcut cunoscut, la data de 22 noiembrie 2021 a fost publicată în MO Ordinul pentru aprobarea Schemei de ajutor de stat – Sprijin pentru IMM-uri în vederea depășirii crizei economice generate de pandemia Covid-19 – investiții productive.

    Legat de acest program de finanțare care suscită un interes deosebit în rândul antreprenorilor, există câteva prevederi deosebit de importante:

    5. Durata și bugetul schemei

    5.1. Schema se aplică de la data publicării în MonitorulOficial al României, Partea I, până la data de 31 decembrie 2021. În condițiile în care Cadrul temporar se va prelungi până la 30 iunie 2022, perioada de aplicare a schemei va fi extinsă în consecință.

    5.2. Bugetul total alocat este echivalentul în lei al sumei de 358.384.803,64 euro, din care 300.000.000,00 euro REACT-EU FEDR prin POC 2014—2020 și 58.384.803,64 euro fonduri de la bugetul de stat.

    5.3. Cursul de schimb euro/leu folosit în prezenta schemăeste cursul INFOREURO valabil în luna octombrie 2021.

    6. Valoarea maximă a ajutorului de stat, beneficiarii, criteriile de eligibilitate și cheltuieli eligibile

    6.1. Valoarea maximă a ajutorului este echivalentul în lei alsumei de 1.000.000 euro, cu respectarea prevederilor pct. 7.1.

    Asta înseamnă că e foarte posibil ca sesiunea de depunere proiecte să fie declanșată în perioada dintre Crăciun și Anul Nou a acestui an....... Având în vedere bugetul alocat și valoarea maximă ce se poate solicita, rezultă că numărul viitorilor beneficiari nu va fi unul foarte mare.

    Personal nu-mi place deloc ideea de lansare a unui astfel de program în perioada Sărbătorilor de iarnă. Știu foarte bine cum a decurs sesiunea la Măsura 3(precursoarea programului numit „Acțiunea 4.1.1 - Investitii in activitati productive”) care a fost lansată anul trecut tot în perioada Sărbătorilor. A fost anulată pe motiv de suspiciuni de fraudă! Să sperăm că lucrurile nu vor avea o evoluție similară și că cei ce vor gestiona programul vor da dovadă de seriozitate și responsabilitate!

    Cei interesați de program trebuie să fie însă pe fază! Trebuie pregătite documentațiile cât mai urgent posibil! 

    Cererea de finanțare se va depune în platforma electronică MySMIS. Acordarea finanțării se va face în ordinea depunerii proiectelor pentru proiectele care întrunesc un punctaj de minimum 70 de puncte până la epuizarea bugetului.

    Cei ce doresc o consultanță gratuită pentru evaluarea șanselor ne pot contacta la email: duplicomgrup@gmail.com, mobil 0761130399 sau accesând Formularul de contact  de pe site-ul nostru.

     

  • Programul 4.1.1 - „Investiții în activități productive” a fost publicată în Monitorul Oficial

    În cursul zilei de ieri, 22 noiembrie 2021, a fost publicat în Monitorul Oficial Ordinul pentru aprobarea Schemei de ajutor de stat – Sprijin pentru IMM-uri în vederea depășirii crizei economice generate de pandemia Covid-19 – investiții productive.

    Criteriile de selecție prevăzute în ordin au rămas aceleași precum cele care se regăsesc în varianta lansată în consultare publică a Ghidului Solicitatului în luna septembrie, respectiv:

    • scăderea cifrei de afaceri la 31.12.2020 față de 31.12.2019 – punctaj maxim 40 de puncte pentru o scădere de cel puțin 30%;

    • investiție de minimum 20% din valoarea proiectului trebuie să contribuie în mod substanțial la atenuarea schimbărilor climatice sau adaptarea la schimbările climatice – punctaj maxim 40 de puncte pentru alocarea a minimum 90% din valoarea proiectului;

    • investiția este realizată pe codul CAEN aferent soldului negativ al balanței comerciale a României – punctaj maxim 5 puncte;

    • proiectul propune un produs/proces inovativ – punctaj maxim 5 puncte;

    • creșterea productivității muncii în anul 3 de sustenabilitate  - punctaj maxim - 10 puncte.

    Cererea de finanțare se va depune în platforma electronică MySMIS. Acordarea finanțării se va face în ordinea depunerii proiectelor pentru proiectele care întrunesc un punctaj de minimum 70 de puncte până la epuizarea bugetului.

    Cei ce doresc o consultanță gratuită pentru evaluarea șanselor ne pot contacta la email: duplicomgrup@gmail.com, mobil 0761130399 sau accesând Formularul de contact  de pe site-ul nostru.

    Sursa: http://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/248629

  • In atentia celor ce stiu o meserie dar nu au un certificat de calificare

    Știi o meserie și nu ai un certificat de calificare? Iată o modalitate de a intra în posesia unui certificat fără a parcurge ore de curs!

    Evaluarea si certificarea competentelor profesionale este modalitatea rapida de certificare a competentelor profesionale pentru persoanele care nu au calificare, dar care au dobandit aceste competente.     

    Certificatul de competente profesionale care se elibereaza persoanei declarate competente in urma procesului de evaluare a unitatilor de competenta, ii da dreptul acesteia de a lucra in domeniul certificat si de a urma si cursuri de specializare profesionala si formare manageriala in domeniul respectiv.

    Centrul de evaluare a competentelor profesionale se adreseaza acelora dintre dumneavoastra care isi doresc sa isi evalueze si certifice cunostintele si aptitudinile detinute, daca:
    • aveti deja experienta in domeniul in care doriti sa fiti certificat,
    • sunteti o persoana ocupata care nu are timpul necesar participarii la un curs acreditat in domeniul respectiv.   

    Persoanele care au experienta in campul muncii de ani de zile si stapanesc o meserie dar nu detin o diploma care sa ateste competentele profesionale necesare, se pot adresa centrului nostru de evaluare. 

    Principiile care stau la baza procesului de evaluare sunt: validitatea, credibilitatea, corectitudinea, flexibilitatea, simplitatea si eficienta costurilor, metodele de evaluare fiind adaptate corespunzator fiecarei ocupatii in parte.

    Avantaje :

       Principalele avantaje ale procesului de evaluare si a obtinerii certificatului de competenta profesionala sunt urmatoarele: 
    • Economie de timp si de bani: durata procesului de evaluare este mult mai mica in comparatie cu participarea la un curs; in consecinta si efortul financiar pe care trebuie sa-l faceti este mai mic; 
    • Este o garantie a capacitatii unei persoane de a activa intr-o ocupatie; 
    • In cadrul procesului de evaluare, atmosfera este stimulativa si constructiva; evaluarea de competente nu urmareste sa puna in evidenta lipsurile persoanei evaluate, ci ofera conditiile ca aceasta sa-si demonstreze competentele in contexte reale de munca, prin producerea dovezilor necesare. Accentul se deplaseaza de la ceea ce nu stiti, la ceea ce stiti, puteti sa faceti si puteti sa demonstrati. 
    • Mareste sansele de angajare si posibilitatea dezvoltarii unei cariere; 
    • Ofera recunoasterea competentelor (calificarea) unei persoane, indiferent de modul in care acestea au fost dobandite; 
    • Certificatul de competente profesionale respecta regimul actelor de studii din Romania si este recunoscut atat national cat si in statele Uniunii Europene;
    • Procesul de evaluare fiind special conceput pentru adulti, tine seama de particularitatile acestora si de posibilitatile de participare ale fiecarui candidat in parte;veti fi incurajati sa va puneti in valoare experienta profesionala proprie, indiferent de modul in care ati dobandit-o; 
    • Procesul este usor de inteles si nu necesita o pregatire teoretica si practica speciala in prealabil; 
    • Procesul este voluntar, prezentarea in cadrul acestuia ramane la latitudinea fiecarui candidat. Puteti solicita evaluarea oricand, atunci cand doriti si va simtiti pregatiti. 

    Cei ce doresc obținerea unui certificat de calificare pe baza evaluării competențelor profesionale ne pot contacta la email: duplicomgrup@gmail.com, mobil 0761130399 sau accesând Formularul de contact  de pe site-ul nostru.

  • In atentia operatorilor HoReCa!

    Ieri, 14 iunie 2021, a fost publicată în Monitorul Oficial procedura de implementare a schemei de ajutor de stat prevăzute de Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 224/2020 privind unele măsuri pentru acordarea de sprijin financiar pentru întreprinderile din domeniul turismului, alimentației publice și organizării de evenimente, a căror activitate a fost afectată în contextul pandemiei de COVID-19.

    Prin prezenta Schemă sunt acordate granturi în cuantum de maxim 20% din baza de calcul, rezultată din desfășurarea activităților aferente codurilor CAEN Rev 2 prevăzute la art. 3 alin (2) din OUG nr. 224/2020, cu modificările și completările ulterioare, în anul 2020 comparativ cu anul 2019.

    Baza de calcul al ajutorului reprezintă:

    a) pentru beneficiarii care raportează cifra de afaceri, diferența dintre cifra de afaceri obținută din activitatea eligibilă aferentă anului 2019 și cifra de afaceri obținută din activitatea eligibilă aferentă anului 2020;

    b) pentru beneficiarii care aplică regimul special pentru agențiile de turism în conformitate cu dispozițiile art. 311 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare, diferența dintre volumul facturilor emise în anul 2019 pentru serviciile de călătorie, inclusiv marja, și volumul facturilor emise în anul 2020 pentru serviciile de călătorie, inclusiv marja;

    c) pentru beneficiarii care țin evidența în partidă simplă, în conformitate cu dispozițiile art. 1 alin. (5) din Legea contabilității nr. 82/1991, republicată, cu modificările și completările ulterioare, diferența dintre încasările obținute din activitatea eligibilă aferentă anului 2019 și încasările obținute din activitatea eligibilă aferentă anului 2020.

    Valoarea maximă a ajutorului de stat care poate fi acordată unui beneficiar prin prezenta Schemă este echivalentul în lei al sumei de 800.000 euro/întreprindere unică.

    Bugetul Schemei este estimat la 500 milioane euro, echivalent în lei. Bugetul alocat Schemei pentru anul bugetar 2021, aprobat prin Legea nr. 15/2021 a Bugetului de Stat pentru anul 2021 este 2.500.000.000 lei credite de angajament.

    Sumele aferente Schemei se asigură de la bugetul de stat prin bugetul MEAT, cu încadrarea în prevederile bugetare aprobate cu această destinație și/sau din fonduri externe.

    Schema se derulează până la 31 decembrie 2021, plata sumelor corespunzătoare urmând a fi realizată până cel târziu la data de 30 iunie 2022, în limita creditelor bugetare.

    Prin implementarea măsurii se estimează acordarea de ajutor de stat unui număr maxim de 74.000 de beneficiari.

    Cei ce doresc sprijin pentru accesarea fondurilor destinate operatorilor HoReCa afectați de pandemia COVID-19 ne pot contacta la email: duplicomgrup@gmail.com, mobil 0761130399 sau accesând Formularul de contact  de pe site-ul nostru. Informații găsiți și pe pagina de facebook: Duplicom Grup - Consultanta accesare fonduri .