• Actiunea 4.1.1 - Investitii in activitati productive, la start

    După cum v-am făcut cunoscut, la data de 22 noiembrie 2021 a fost publicată în MO Ordinul pentru aprobarea Schemei de ajutor de stat – Sprijin pentru IMM-uri în vederea depășirii crizei economice generate de pandemia Covid-19 – investiții productive.

    Legat de acest program de finanțare care suscită un interes deosebit în rândul antreprenorilor, există câteva prevederi deosebit de importante:

    5. Durata și bugetul schemei

    5.1. Schema se aplică de la data publicării în MonitorulOficial al României, Partea I, până la data de 31 decembrie 2021. În condițiile în care Cadrul temporar se va prelungi până la 30 iunie 2022, perioada de aplicare a schemei va fi extinsă în consecință.

    5.2. Bugetul total alocat este echivalentul în lei al sumei de 358.384.803,64 euro, din care 300.000.000,00 euro REACT-EU FEDR prin POC 2014—2020 și 58.384.803,64 euro fonduri de la bugetul de stat.

    5.3. Cursul de schimb euro/leu folosit în prezenta schemăeste cursul INFOREURO valabil în luna octombrie 2021.

    6. Valoarea maximă a ajutorului de stat, beneficiarii, criteriile de eligibilitate și cheltuieli eligibile

    6.1. Valoarea maximă a ajutorului este echivalentul în lei alsumei de 1.000.000 euro, cu respectarea prevederilor pct. 7.1.

    Asta înseamnă că e foarte posibil ca sesiunea de depunere proiecte să fie declanșată în perioada dintre Crăciun și Anul Nou a acestui an....... Având în vedere bugetul alocat și valoarea maximă ce se poate solicita, rezultă că numărul viitorilor beneficiari nu va fi unul foarte mare.

    Personal nu-mi place deloc ideea de lansare a unui astfel de program în perioada Sărbătorilor de iarnă. Știu foarte bine cum a decurs sesiunea la Măsura 3(precursoarea programului numit „Acțiunea 4.1.1 - Investitii in activitati productive”) care a fost lansată anul trecut tot în perioada Sărbătorilor. A fost anulată pe motiv de suspiciuni de fraudă! Să sperăm că lucrurile nu vor avea o evoluție similară și că cei ce vor gestiona programul vor da dovadă de seriozitate și responsabilitate!

    Cei interesați de program trebuie să fie însă pe fază! Trebuie pregătite documentațiile cât mai urgent posibil! 

    Cererea de finanțare se va depune în platforma electronică MySMIS. Acordarea finanțării se va face în ordinea depunerii proiectelor pentru proiectele care întrunesc un punctaj de minimum 70 de puncte până la epuizarea bugetului.

    Cei ce doresc o consultanță gratuită pentru evaluarea șanselor ne pot contacta la email: duplicomgrup@gmail.com, mobil 0761130399 sau accesând Formularul de contact  de pe site-ul nostru.

     

  • Programul 4.1.1 - „Investiții în activități productive” a fost publicată în Monitorul Oficial

    În cursul zilei de ieri, 22 noiembrie 2021, a fost publicat în Monitorul Oficial Ordinul pentru aprobarea Schemei de ajutor de stat – Sprijin pentru IMM-uri în vederea depășirii crizei economice generate de pandemia Covid-19 – investiții productive.

    Criteriile de selecție prevăzute în ordin au rămas aceleași precum cele care se regăsesc în varianta lansată în consultare publică a Ghidului Solicitatului în luna septembrie, respectiv:

    • scăderea cifrei de afaceri la 31.12.2020 față de 31.12.2019 – punctaj maxim 40 de puncte pentru o scădere de cel puțin 30%;

    • investiție de minimum 20% din valoarea proiectului trebuie să contribuie în mod substanțial la atenuarea schimbărilor climatice sau adaptarea la schimbările climatice – punctaj maxim 40 de puncte pentru alocarea a minimum 90% din valoarea proiectului;

    • investiția este realizată pe codul CAEN aferent soldului negativ al balanței comerciale a României – punctaj maxim 5 puncte;

    • proiectul propune un produs/proces inovativ – punctaj maxim 5 puncte;

    • creșterea productivității muncii în anul 3 de sustenabilitate  - punctaj maxim - 10 puncte.

    Cererea de finanțare se va depune în platforma electronică MySMIS. Acordarea finanțării se va face în ordinea depunerii proiectelor pentru proiectele care întrunesc un punctaj de minimum 70 de puncte până la epuizarea bugetului.

    Cei ce doresc o consultanță gratuită pentru evaluarea șanselor ne pot contacta la email: duplicomgrup@gmail.com, mobil 0761130399 sau accesând Formularul de contact  de pe site-ul nostru.

    Sursa: http://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/248629

  • In atentia firmelor din domeniul HoReCa

    Dacă există categorii de antreprenori chinuiți de speranța unui sprijin financiar din partea Guvernului, apoi cei mai chinuiți sunt antreprenorii din doemniul HoReCa! Grav afectați de pandemie(activități suspendate, pierderea forței de muncă etc), li s-a promis sprijin financiar încă din anul 2020(OUG nr. 224/2020).

    S-ar părea că chinul acestor antreprenori(sau mai bine spus, câți or mai fi rămas) se apropie de final!

    Reamintim că pe 14 aprilie Ministerul Economiei a lansat în consultare publică pentru 10 zile un proiect de procedură de implementare a schemei HoReCa de până la 500 de milioane de euro. După o lună și jumătate, luni, 24 mai, ministerul a mai lansat, tot pentru 10 zile, în consultare publică, o nouă variantă a proiectului de procedură. Noul document, denumit Procedura HoReCa Final, cuprinde o serie de modificări față de documentul de acum o lună și jumătate.

    Schema urmează să se deruleze până la 31 decembrie 2021, plata sumelor corespunzătoare urmând a fi realizată până cel târziu la data de 30 iunie 2022, în limita creditelor bugetare.

    De principiu, se vor acorda ajutoare de stat egale cu 20% din valoarea cu care a scăzut activitatea firmelor beneficiare în anul 2020 față de anul 2019, dar nu se va da mai mult de 800.000 euro pe întreprindere unică.

    Dacă valoarea însumată a cererilor de finanţare aprobate depăşeşte valoarea creditelor de angajament sau bugetare alocate cu această destinaţie, angajarea, respectiv plata către beneficiar se va face proporţional, prin raportarea sumei aprobate pentru fiecare beneficiar la suma totală a cererilor de finanţare aprobate.

    Procedura de implementare aflată în consultare publică o găsiți la adresa: Proiecte în dezbatere publică.

    Perioada aferentă consultării publice este de 10 zile de la data publicării, respectiv începând cu data de 24 mai 2021. Propunerile și sugestiile de modificare și îmbunătățire pot fi transmise la adresa: dezbateri_publice@economie.gov.ro .

    Cei ce doresc sprijin pentru accesarea și implementarea de proiecte cu finanțare din fonduri europene ne pot contacta la email: duplicomgrup@gmail.com, mobil 0761130399 sau accesând Formularul de contact  de pe site-ul : https://www.duplicomgrup.ro/. Informații găsiți și pe pagina de facebook: Duplicom Grup - Consultanta accesare fonduri .